DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

PlayStation

Vítejte na stránce lukaselectronic.wbl.sk v sekci PlayStation

Úpravu tohoto bloku zahájíte dvojklikem...

                                                                                        PS1-

PlayStation (console)

 

 

PlayStation (プレイステーション, oficiálne skrátene PS;? Neoficiálne len PS-X [9] aleboPS1) je 32-bitový piaty-generácie herné konzoly najprv vydaná spoločnosťou SonyComputer Entertainment v Japonsku na 3. decembra, 1994. [1]
PlayStation bola prvá zo série PlayStation konzol a vreckové herné zariadenia. Upgradya varianty zahŕňajú sieť Yaroze a PS One, s PlayStation 2 je konzola nástupca.PlayStation bola prvá "počítačový zábavný platformy", aby loď 100 miliónov jednotiek,ktoré dosiahol 9 rokov a 6 mesiacov po jeho prvom spustení. [10] Sony ukončila výrobuPlayStation 23. marca 2006, jedenásť rokov po to bolo prepustený [11].

 

Prvé predstavy o dátume PlayStation späť do roku 1986. Nintendo pokúšal sa pracovať s diskom-založená technológie od Famicom, ale v strednodobom mal problémy.Famicom Disk System je prepisovateľné magnetické disky by mohli byť ľahko vymazaná (čo vedie k nedostatku trvanlivosti), a oni postrádali nejaký druh ochrany proti kopírovaniu, a tak boli vystavené pirátstva. V dôsledku toho, kedy boli údaje o CDROM / XA (ktorý ani jeden z týchto problémov) zverejnené, bol záujem Nintendo. Súčasne vyvinuté spoločnosťou Sony a Philips, CD-ROM/XA bolo rozšírenie formátu CD-ROM, ktorý kombinuje komprimované audio, video a počítačových dát, ktorá umožní všetkým byť sprístupňovaný súčasne. Nintendo sa priblížil Sony rozvíjať CD-ROM add-on, pokusne tituloval "SNES-CD". Kontrakt bol podpísaný, a práca začala. Nintendo je voľba Sony bola kvôli predchádzajúcemu rokovania: Ken Kutaragi, osoba, ktorá by neskôr bol nazvaný "Otec PlayStation", bol jednotlivec, ktorý sa predával Nintendo na používanie Sony SPC-700 procesor pre použitie ako osem- kanál ADPCM nastavenia zvuku v Super Famicom / SNES konzoly cez pôsobivé demonštrácii procesora schopností [12].
Sony tiež plánuje vyvinúť Super Famicom-kompatibilný, Sony-značkové konzoly, ale ten, ktorý by bol viac o systéme domácej zábavy hrať ako Super Nintendo kaziet a nové CD formáte, ktorý Sony by design. To bolo tiež potrebné formát používaný v SNES-CD disky, čo do značnej miery kontroly na Sony napriek vedúce postavenie spoločnosti Nintendo na trhu videohier.


DualShock ovládač.
SNES-CD mal byť oznámený u mája 1991 Consumer Electronics Show (CES). Avšak, keď Hiroshi Yamauchi čítal originálu 1988 zmluvu medzi Sony a Nintendo, uvedomil si, že predchádzajúcej dohode v podstate podal Sony úplnú kontrolu nad všetkým tituly písané na SNES formátu CD-ROM. Yamauchi rozhodol, že zmluva bola absolútne neprijateľné a tajne zrušil všetky plány pre spoločné Nintendo-Sony SNES CD príloha.Namiesto toho, aby oznámenia partnerstva medzi spoločnosťami Sony a Nintendo, v 9 hod v deň veľtrhu CES, Nintendo predseda Howard Lincoln šliapol na štádiu a ukázal, že Nintendo je teraz spojený s Philips a Nintendo plánuje na opustenie všetky predchádzajúce práce Nintendo a Sony dokázal. Lincoln a Minoru Arakawa mal, bez vedomia Sony, Philips letecky prevezený na veliteľstvo v Európe a vytvorila alianciu rozhodne odlišné povahy-ten, ktorý by Nintendo úplnú kontrolu nad jeho licencie na strojoch Philips.
Po rozpade spoločného projektu, Sony za zastavenie svojho výskumu, ale nakoniec sa firma rozhodla použiť to, čo oni sa vyvíjali doteraz a robiť to do kompletnej, stand-alone "konzoly. Ako výsledok, Nintendo zaradil súd vyhlasovať porušenie zmluvy a sa pokúsil, v USA federálny súd, aby dostať zákaz vydanie Playstation, z dôvodu, že Nintendo vlastnil meno. Federálny sudca predsedať v prípade odmietnutia súdneho príkaz, a v októbri 1991, bol odhalený prvý stelesnenie nového PlayStation. Avšak, to je sa domnieval, že len 200 alebo tak tieto stroje boli niekedy produkoval. [Pochvalné zmienky potrebovala]


PlayStation pamäťových kariet.
Do konca roka 1992, Sony a Nintendo dosiahli dohody, ktorým "Play Station" by ešte port pre SNES hier, ale Nintendo by vlastné práva a prijímať väčšinu ziskov z hier, a SNES bude aj naďalej použite Sony-navrhnutý audio čip. Avšak Sony sa rozhodla na začiatku roka 1993 začať prepracovanie "Play Station" poňatie sa zamerať na novú generáciu hardvéru a softvéru. Ako súčasť tohto procesu kazety SNES port bol vynechaný a priestor medzi menami "Play Station" bol odstránený stáva "PlayStation", preto končiť Nintendo zapojenie do projektu.
[Editovať] Spustenie

PlayStation sa začala v Japonsku 3. decembra 1994, Severná Amerika 9. septembra 1995 [2] Európy dňa 29. septembra 1995, [3] a Oceánii 15. novembra 1995. [4] Otvorenie cena v americkom trh bol US $ 299 [2] a Sony si užil veľmi úspešné vypustenie s titulmi takmer všetkých žánrov, vrátane Battle Arena Toshinden, Doom, Warhawk, Air Combat, Philosoma a Ridge Racer. Takmer všetky spoločnosti Sony a Namco štartu tituly pokračoval plodiť početné pokračovanie.
[Editovať] Funkcia

Okrem hrania hier, PlayStation má schopnosť čítať a prehrávať audio CD. CD prehrávač má schopnosť zamiešať poradie prehrávania, prehrávanie skladieb v naprogramovanom poradí, a opakovať jednu skladbu alebo celý disk. Táto funkcia, rovnako ako pamäťové karty správca, možno pristupovať pomocou spustení konzoly buď bez vloženia hry alebo udržiavanie otvoreného CD zásobník, čím sa prístup bios menu. Pôvodný PlayStation a PS One menu sa líši. V menu PlayStation má tmavo modré pozadie a tlačidiel, ktoré sú navrhnuté ako dúha graffiti, PS One je zablokovaný sivé pozadie s 2 ikony, jeden pre riadenie pamäťové karty, druhý pre prístup k CD prehrávača (niektoré verzie pôvodnej PlayStation majú blokovaný šedom pozadí, však, ale na pamäťovú kartu a ikony CD prehrávačom sú odlišné). Ak sa CD zatvorení veka sa vnútri hru kedykoľvek, kým v ponuke, bude hra okamžite začať.
[Editovať] Tituly

Pozri tiež: Chronológia hier PlayStation a PlayStation 1 Zoznam hier
K 30. septembra 2007, celkovo 7918 softvérových titulov, ktoré boli vydané po celom svete (počítané hry vydanej v niekoľkých regiónoch, ako samostatné tituly). [13] K 31. marcu 2007, kumulatívne softvér zásielka bola na 962 miliónov kusov. [ 14] Úplne posledná hra pre systém prepustený v Spojených štátoch bol vo futbale FIFA 2005.Avšak, to môže byť poznamenal, že na 07/26/07 03/18/08 v Japonsku a Spojených štátoch, Metal Gear Solid: The Essential Collection bol prepustený, ktorý obsahoval nové publikácie z hry Metal Gear Solid v pôvodnom formáte PlayStation [15].
OK a Storno na väčšinu japonských hier PlayStation sú obrátené vo svojich severoamerických a európskych verziách. V Japonsku, je tlačidlo (maru, vpravo) slúži ako OK tlačidlo, kým tlačidlo (Bats, zle), je používaný ako Storno. Severoamerické a európske verzie majú tlačidlá alebo tlačidlá ako tlačidlá OK, pričom jeden alebo tlačidlo sa používa ako Zrušiť (niektoré tituly ako Xenogears používané tlačidlo pre zrušenie akcie a výbery, spolu s PlayStation 2 systému prehliadača a XrossMedia Bar na PlayStation 3 a PSP). Avšak, niekoľko hier, ako Vagrant príbeh Square, Final Fantasy VII (ktorý používal tlačidlo, zrušiť), a Final Fantasy Tactics, Namco Ridge Racer typu 4, a Konami je Metal Gear Solid, majú tlačidlá zostávajú v rovnakej japonskej konfiguračný alokovania Niektoré iné hry, ako je japonská verzia Gran Turismo, použil rôzne ovládacie prvky, ktoré sú podobné severoamerickej hry. Tieto japonskej tlačidlo rozloženie stále platí na iné PlayStation konzol. Dôvodom je, že v prvých rokoch Sony Amerika (SCEA), Sony Europe (SCEE) a Sony Japonsko (SCEJ) mal odlišný vývoj a testovanie dokumenty (TRCs) na svojich územiach.
[Editovať] Varianty



Developera kit PlayStation (PAL)


Porovnanie SCPH-100x, 500x a SCPH-SCPH-900x modely. SCPH-900x revízie videl odstránenie paralelný I / O portu, kým RCA jacky boli odstránené v SCPH-500x revíziu.
PlayStation prešiel radom variantov počas jeho výrobné série, každá sprevádzaná zmenou v časti číslo. Z vonkajšej perspektívy, najpozoruhodnejšie zmena bola postupné znižovanie počtu externých konektorov na jednotke. Tým začala veľmi skoro na-originálne japonský trh jednotiek (SCPH-1000) mal S-Video port, ktorý bol odstránený v budúcej verzii. Toto tiež viedlo k zvláštnej situácii, kedy USA a európsky trh jednotky majú rovnaké číslo dielu série (SCPH-100x) ako japonský trh jednotiek, ale mal iný hardvér (Zj C kremíka a nie S-Video port)-boli rovnako ako Japonec SCPH-3000, tak pre súdržnosť by mala byť SCPH-3001 a SCPH-3002 (táto číslovanie bolo použité pre stroje Yaroze, ktoré boli založené na rovnakom hardware a číslované DTL-H3000, DTL-H3001, a DTL-H3002). Tiež, prvé modely (DTL-H1000, DTL-H1001, DTL-H1002) mal nejaké problémy s funkciou printf a vývojári museli použiť iné funkcie namiesto toho.Táto rada strojov mala povesť pre pohon problémov CD-optický snímač sánkovať bol vyrobený z termoplastu, a nakoniec sa vyvinul oblečenie škvrny, ktoré sa pohybovali laserom do pozície, kde to bolo už súbežne s povrchom CD-modifikácie bola robené, ktorá nahradila sánkovať s umrieť-obsadil jeden s tvrdý nylon vložkami, ktoré opravený problém.
S vydaním ďalšieho série (SCPH-500x), čísla sa sťahoval späť do synchronizácie.Počet zmeny boli robené k jednotke interne (CD-ROM presídlil, tienenie zjednodušené, PSU zjednodušené vedenie) a RCA konektory a konektory RFU energie boli odstránené zo zadného panelu. Táto séria tiež obsahoval SCPH-550x a SCPH-555x jednotiek, ale títo zjaví sa boli zväzok zmeny, skôr než skutočné hardvérové ​​revízie. PAL varianty SCPH-5xxx sériu mal "silu" a "otvorené" tlačidla zmenil z textu symboly.
Títo boli nasledovaní SCPH-700x a 750x SCHP-radu-sú externe totožné s SCPH-500x stroje, ale majú vnútorné zmeny znížiť výrobné náklady (napríklad systém RAM išli od 4 čipy na 1, a CD ovládač išiel od 3 čipy 1). Mierne zmeny úvodnej obrazovky bol robený.Diamant je považovaný za dlhšie a tenšie a symbol ochrannej známky (™) je teraz umiestnená za "Computer Entertainment" miesto po diamantu, ako to bolo na predchádzajúcich modeloch. Tiež nové SCPH-7xxx séria bolo zavedenie "Sound Scope" - svetlo vizualizácia show hudby. Tie boli prístupné pomocou tlačidla Vybrať pri hraní akejkoľvek bežnej audio CD v systéme CD prehrávač. Pri sledovaní týchto vizualizácií, hráči mohli tiež pridať rôzne efekty, ako farby na bicykli alebo rozmazanie pohybom. Tieto hudobné vizualizácia držali vo všetkých budúcich modeloch PlayStation 1.
Finálny revízia pôvodnej PlayStation bol SCPH-900x-séria týchto mal rovnaký hardvér ako SCPH-750x stroje s výnimkou odstránenia paralelného portu a mierne zníženie veľkosti PCB. Odstránenie paralelného portu bol pravdepodobne čiastočne, pretože žiadne oficiálne add-on niekedy bol prepustený za to, a čiastočne preto, že bol použitý pre pripojenie podvádzať kazety, ktoré by mohli byť použité na zabitie regionálnej výluk a ochrany proti kopírovaniu.
PS Jeden z nich bol založený na v podstate rovnaký hardvér ako SCPH-900x, ale mal sériový port odstránený, regulátor / porty pamäťovú kartu sa presťahoval do hlavného PCB a napájací zdroj nahradený AC-DC konvertor, ktorý bol tiež na Hlavné PCB. Tiež celkový systém menu dostal grafické jednoduchosť opravy, spolu s priestorovým zvukom / echo efekt bol pridaný do ponuky CD prehrávač.
Sa čoskoro jednotky, veľa hráčov skúsený skákanie plný-pokynout videu alebo fyzické "tikajúce" zvuky z ich Playstations. Problém sa zdá, že pochádza zo zle umiestnené prieduchy vedie k prehrievaniu v niektorých prostrediach-plastové výlisky vnútri konzoly by warp veľmi ľahko a vytvárajú knock-na efekty s laserom zhromaždenia. Toto riešenie bolo zabezpečiť konzola bola sedel na povrchu, ktorý rozptýlia teplo efektívne v dobre vetraných priestorov alebo zvýšiť jednotka sa mierne oporou niečo na jeho okrajoch.Spoločný oprava už bola ovplyvnená konzoly PlayStation otočiť bokom, alebo obrátený (tak pomocou gravitácie na zrušenie účinkov pokrivené interiéru), aj keď niektorí hráči plácl veko PlayStation, aby sa herné zaťaženie alebo prácu.
Najstaršia séria mal potenciometrov na doske pre úpravu čítanie mechanizmus, vymenoval BIAS, GAIN a neznáme jeden. Po pripojení voltmetra medzi hornou-väčšina meranie bodov blízko potenciometer BIAS a podvozku, výsledné napätie mohlo byť čítať. Má právo hodnoty 1,70 V, keď CD je pradenia pri 1x rýchlosti a 1,85 V, keď CD je pradenia pri 2x rýchlosti. Ďalšie ladenie bolo možné aj na unikátne potenciometra prítomné na CD-ROM. Neskôr séria predstavovala automatický laserový kalibračnej mechanizmus.
Sony potom uvoľnil verziu daboval "Dual Shock", ktorý zahŕňal radič s dvoma analógových páčok a vstavaný vibračnej spätnej väzby-funkcie.
Ďalšia verzia, ktorá bola vyvedené v modrej farbe (na rozdiel od bežnej konzolu jednotiek, ktoré boli šedej farby) bol k dispozícii pre vývojárov hry a vyberte možnosť tlače. Novšia verzia tohto boli farebné zelené-na technickej úrovni, tieto jednotky boli takmer identické s maloobchodných jednotiek, ale mal iný radič CD v nich, ktoré nevyžadujú kód regiónu nájdete na všetkých lisované disky, pretože oni boli zamýšľal byť používaný s CD-R média pre ladenie. Toto tiež dovolilo použitie diskov z rôznych regiónov, ale toto nebolo oficiálne podporovaná, rôzne ladenie staníc existoval pre každý región. Dvoch rôznych farebných prípady neboli kozmetické-pôvodné modré ladenie staníc (DTL-H100x, DTL-H110x) obsahoval "Revízia B" kremík, rovnako ako na začiatku obchodnej jednotky (tieto jednotky mali kremík errata, ktoré bolo potrebné softvér alternatívne riešenie), zelenej jednotky (DTL-H120x) mal Rev C hardvér. V rámci požadovaných testov, používateľ musel vyskúšať titul na oboch. Na rozdiel od všeobecného presvedčenia, že RAM je rovnaká ako maloobchodné jednotky na 2 MB.Firmware bol takmer totožný-jedinou významnou zmenou bolo to, že ladiť tlačí dostal poslaný na sériový port v prípade, že titul nebol otvoriť pre komunikáciu-to používa DTL-H3050 sériový kábel (rovnaký ako bol použitý pre Yaroze) .
[Editovať] "lámanie" konzolách
Inštalácia modchip dovolil PlayStation schopnosti by mal byť rozšírený, a niekoľko možností, boli k dispozícii. Do konca životného cyklu systému takmer niekto s minimálnym spájkovanie zážitok bol schopný realizovať zmenu konzoly. Takáto zmena nemá hranie hier z iných regiónov, ako je PAL NTSC tituly na konzolu, alebo nemá možnosť hrať kópie originálnych hier bez obmedzenia. Modchips umožňujú hranie hier zaznamenanej na bežné CD-R. To vyvolalo vlnu hier vyvinutých bez oficiálneho schválenia je zadarmo, neoficiálne nástrojov, ako aj reprodukcie originálnych diskov. So zavedením týchto zariadení konzola bola veľmi atraktívna pre programátorov a nezákonné kopírky podobne. [Pochvalné zmienky potrebovala]
Predchádzajúce teórie bola, že niekto sa snaží vytvárať kópie hier, ktoré by správne fungovať niekoľko problémov, ktorým čelia v tej dobe, ako disky, ktoré boli vyrobené od spoločnosti Sony boli navrhnuté tak, aby bolo ťažké pre kopírovanie - a nemožno kopírovať na zapisovateľných médií. Disky boli vyrobené s tmavo modrej farby-[pochvalné zmienka potrebovala] plastu (priehľadné iba infračervené žiarenie používa CD-ROM lasery), a to bolo sa domnieval, že PlayStation jazdy bol navrhnutý tak, aby od týchto tónované disky. Avšak, toto bolo ľahko vyvrátené, ako Playstation CD-ROM možno čítať vo väčšine CD mechaniky, a PlayStation bude čítať väčšinu zapisovateľných CD. Avšak, boli disky zvládol s konkrétny zakolísanie v vedenia-v oblasti. Toto zakolísanie kóduje štyri-sekvencie charakteru, ktorá je kontrolovaná CD-ROM je radič čipu. Jednotka bude akceptovať len disk, ak je kód správny. Tento reťazec sa líši v závislosti na regióne, na disku-"SCEI" pre NTSC: J stroje, "SCEA" pre NTSC: U / C stroje, "SCEE" pre PAL stroje a "SCEW" pre sieť Yaroze. Vzhľadom k tomu, sledovanie vzor je stlačené na disk v čase výroby, toto nemôže byť zobrazený na CD-R rekordér.
Niektoré firmy (najmä Datel) podarilo vyrobiť disky, ktoré naštartoval v nemodifikovaných maloobchodných jednotiek, ale to vyžaduje špeciálne vybavenie a môže byť vykonané iba s "stlačené" disky. Avšak, lacné modchips boli vytvorené, že proste injekčne kód na príslušné spojenie k regulátora čip, ktorý poskytoval jednoduchý spôsob, ako obísť tieto opatrenia. Ďalší problém je, že väčšina počítačových jednotiek používaných Mode 1 alebo Mód 2/Form 1 (2048 bajty / sektor) a PlayStation používa zmiešaný-režim formát s väčšinou dát v režime 2/Form 1 a streaming audio / video dát v režime 2 / formulár 2, ktorý väčšina CD-R diskov v tej dobe nemohol zvládnuť dobre.Novšie jednotky boli schopné správne spracovať tieto variácie.
Vytvorenie a masový-výroba týchto lacných modchips, spojený s ich jednoduchú inštaláciu, ohlasoval začiatok rozšíreného konzoly videohier porušenie autorských práv.Tiež, CD napaľovačky boli dané k dispozícii okolo tohto času. Pred PlayStation, reprodukciu autorsky chráneného materiálu pre herné konzoly bola obmedzená buď nadšenci s mimoriadnou technické schopnosti, či iné, ktoré mali prístup k výrobcom CD. S týmto konzola by amatéri replikovať niečo Sony vyrábala pre zlomok Bežná cena.
[Editovať] Čistá Yaroze
Hlavný článok: Čistý Yaroze
Verzia pre PlayStation tzv Net Yaroze bol tiež produkovaný. To bolo drahšie než pôvodná PlayStation, čiernej farby namiesto obvyklých šedej, a čo je najdôležitejšie, prišiel s nástrojmi a pokynmi, ktoré dovolil užívateľovi, aby mohli programovať hry PlayStation a aplikácie bez nutnosti plnej vývojárov sadu, ktorá stála mnohokrát množstvo PlayStation a bol k dispozícii iba schválené vývojárov videohry. Samozrejme, že sieť Yaroze postrádal mnoho rysov celej vývojárskej sady poskytované. Programátori boli tiež obmedzená na 2 MB celkovej herný priestor, aby sieť Yaroze povolené.Veľkosť priestoru sa môže zdať malé, ale hry ako Ridge Racer bežal úplne zo systému RAM (s výnimkou streamovaných hudobných skladieb). To bol jedinečný v tom to bolo jediný oficiálne predával PlayStation bez regionálne výlukou, že by hrať hry z ľubovoľného územia. Nebolo by však prehrávanie CD-R disky, tak to nebolo možné vytvoriť self-zavádzať Yaroze hry bez upravený PlayStation.
[Editovať] PS One


Prebudovaný PS One s voliteľným LCD obrazovky
PS Jednou z nich je Sony menšie, prepracovanú verziu svojej hernej video konzoly PlayStation. [16] PS One je podstatne menšia ako pôvodná Playstation (rozmery sú 38 mm × 193 mm × 144 mm oproti 45 mm × 260 mm × 185 mm) To bol prepustený 7. júla 2000, [17] a šiel na outsell všetkých ostatných konzol cez zvyšok vlastné rok-vrátane Sony zbrusu-nový PlayStation 2 [16]. Sony tiež vydala malú LCD obrazovku a adaptérnapájacia jednotka pre použitie v automobiloch. PS One je plne kompatibilný so všetkým softvérom PlayStation.
Bolo ich tam päť rozdielov medzi PS One a pôvodnej PlayStation. Prvý bol hlavný kozmetická úprava ku konzole, to sa stalo oveľa menšie. Druhý bol systém menu grafického užívateľského rozhrania. Tretia bola pridaná ochrana proti použitia modchips (zmenou vnútorného usporiadania a robiť predchádzajúcej generácie modchip-zariadenia nepoužiteľný). Štvrtý je nedostatok pôvodného PlayStation paralelné a sériové porty. Tieto porty povolené viac konzol na pripojenie pre multiplayer, pripojenie konzoly k ladenie softvér, rovnako ako tretia-party zariadenia na vylepšenie hier, ako je GameShark. Piaty je, že pri spustení konzoly hore, namiesto toho, symbol ochrannej známky (™), vedľa slová "počítačový zábavný" je registrovaná obchodná značka symbolom (®).
imageimage
 
imageimageimageimage
PlayStation
Playstation logo colour.svg
The original light grey PlayStation model with DualShock.
The original model design with DualShock and logo of the PlayStation.
Manufacturer Sony Computer Entertainment
Product family PlayStation
Type Video game console
Generation Fifth generation era
Retail availability PlayStation

PS One
  • JP July 7, 2000
  • NA September 19, 2000
  • EU September 29, 2000
Discontinued March 23, 2006
Units sold 102 million[5]
Media CD-ROM
CPU MIPS R3000A-family R3051
@ 33.8688 MHz
Storage capacity Memory card
Best-selling game Gran Turismo, 10.85 million shipped (as of April 30, 2008)[6][7]
Successor PlayStation 2

 

 

Webová stránka byla vytvořena pomocí on-line webgenerátoru WebSnadno.cz